poniedziałek, 6 czerwca 2016

" Młody Toruń"- moja historia.

Postanowiłam, zrobić mały przerywnik w serii postów dotyczących poszczególnych tańców ludowych i opowiedzieć Wam krótka historię mojej tanecznej kariery oraz opowiedzieć o zespole w którym tańczyłam  ;)

Tańczyć w zespole ludowym  zaczęłam w 2000 roku , mając 7 lat. Do zespołu zapisali mnie rodzice na siłę, w celu poprawienia mojego stanu zdrowia. Tata uznał, że na pewno mi się spodoba, bo on tańcząc w tym zespole przeżył piękne chwile. Oczywiście  na początku byłam niezadowolona, bo co sobie znajomi  pomyślą, jak się dowiedzą, że tańczę takie ' głupoty". Przez pierwszy rok chodziłam, bo musiałam, a z każdym następnym koncertem podobało mi się coraz bardziej.  Zajęcia odbywały się dwa razy w tygodniu,  uczyliśmy się choreografii , baletu i śpiewu, potem z końcem jednych zajęć nie mogłam się doczekać kolejnych. Nauczyłam się tańczyć min. oberka, kujawiaka, polkę i krakowiaka.
Tańcząc w zespole poznałam fantastycznych ludzi i zwiedziłam wiele cudownych miejsc w Polsce i za granicą. Mimo tego, że taniec w zespole wymagał poświecenia prawie całego mojego wolnego czasu, nawet w wakacje, to tańczyłam przez 10 lat. Ostatni raz zatańczyłam koncert z okazji 45-lecia zespołu, potem niestety musiałam przerwać taniec, a do dziś dnia zdarza mi się za tym tęsknić. Jednym z najfajniejszych dla mnie momentów w całej mojej tanecznej historii był koncert jubileuszowy z okazji 40-lecia zespołu, ponieważ tańczyłam na scenie razem z moim tatą (wrócił do tańca, tylko na ten jubileusz), który zaszczepił we mnie tą miłość do tańca. Niedługo zbliża się 55-lecie zespołu " Młody Toruń" i myślę , że może uda nam się znowu z tatą zatańczyć razem na jednej scenie.

Z zespołem byłam na kilku zagranicznych festiwalach, dzięki czemu poznałam ludową kulturę innych krajów i zobaczyłam piękne miejsca. Odwiedziłam min:
* Słowację,
* Cypr,
* Turcję,
* Serbię,

A na koniec zamieszczę Wam kilka zdjęć z moich koncertów i wyjazdów oraz linki do filmików, na których tańczę min. ja i mój tata. ;D

https://www.youtube.com/watch?v=SwHzR1ezKMg- Lachy Sądeckie ( na scenie tańczy mój tata)

https://www.youtube.com/watch?v=r1nCZTCQmsA - Polonez ( na scenie tańczę ja i mój tata)


Słowacja:



Cypr:




Turcja:


40-lecie " Młodego Torunia":


Ja i tata w strojach krakowskich ;D


(Zdjęcia pochodzą z mojego rodzinnego albumu)



Pozdrawiam
Beata
-

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz